Σε έναν κόσμο γεμάτο πληροφορία & μάρκετινγκ πως ανακαλύπτω τον κατάλληλο εκπαιδευτικό φορέα για την επιμόρφωσή μου σε θέματα προνοσοκομειακής φροντίδας & πρώτων βοηθειών;

Με αφορμή τη συμμετοχή μας στη DEFEA 2025 παρατηρήσαμε μία ατελείωτη ροή πληροφοριών και εταιρείες που πραγματεύονται ίδια αντικείμενα από διάφορες χώρες. Με μία πρώτη ματιά όλες φαίνονται εξαιρετικές με υπερσύγχρονα εργαλεία και τεχνολογίες αιχμής αλλά μας λείπει μία -εξαιρετικά- σημαντική πληροφορία από το κάδρο. Η εταιρεία αυτή, υπάρχει; έχει ΑΦΜ; εάν ναι, που; σε ποια χώρα; το υλικό που μας δείχνει εδώ πετάει; δουλεύει; ή είναι μόνο display model; το έχει αγοράσει κάποιος; έχουμε αξιολογήσεις από άλλους φορείς ή εταιρείες; και φυσικά πολλά ακόμα ερωτήματα..

Αν κάνουμε μία αναγωγή αυτής της συνθήκης (DEFEA 2025) στο ζήτημα των φορέων εκπαίδευσης στην Ελλάδα, ειδικά σε αυτούς που παρέχουν προγράμματα επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας και πρώτων βοηθειών, παρατηρούμε μία αντίστοιχη ραγδαία αύξηση με παρόμοια αντικείμενα εκπαίδευσης. Έτσι, ερχόμαστε αντιμέτωποι με το ίδιο “πρόβλημα” που αφορά τις πληροφορίες που προβάλλουν οι φορείς και το μάρκετινγκ που χρησιμοποιούν, ώστε η εικόνα τους να φαίνεται πλήρης και ελκυστική προς τους ενδιαφερόμενους.

Και κάπου εδώ μπαίνει το μάρκετινγκ.. που σκοπό έχει να αναδείξει τα δυνατά σημεία και να καμπυλώσει τα αδύναμα σημεία ενός φορέα ώστε ο ενδιαφερόμενος τελικά να αποδεχθεί την προσφορά του και τον επιλέξει για την επιμόρφωσή του. Εδώ όμως ξεκινάει η μεγάλη διαφορά ή το μεγάλο πρόβλημα ανάλογα από τη μεριά που το βλέπεις. Όταν επιλέγεις να εκπαιδευτείς στις πρώτες βοήθειες ή στην επείγουσα προνοσοκομειακή φροντίδα επιλέγεις στην ουσία να μάθεις πως να σώζεις ζωές.

Επιπλέον, επιλέγεις να μπεις σε έναν χώρο που ο πόνος, η στεναχώρια, το αίμα και η απώλεια ζωής κυριαρχεί. Σε έναν τέτοιο κόσμο ποιος θα ήθελες να είναι ο μέντοράς σου; Θα ήθελες έναν μέντορα που ζει σε αυτόν το κόσμο, τον αντιμετωπίζει καθημερινά, βλέπει θετικά και αρνητικά, εξελίσσεται και έχει τους κατάλληλους τρόπους να παλεύει και ενίοτε να κερδίζει μάχες ενάντια στον θάνατο ή έναν μέντορα που δεν έχει σχέση καμία με τον χώρο αυτό, δεν ζει τον ανθρώπινο πόνο, δεν έχει βιώματα ανάλογα και φυσικά το “core industry” του είναι κάτι άλλο εκτός από τη διάσωση του ανθρώπου;

Στην παραπάνω συνθήκη εσκεμμένα αφαιρέσαμε μία πολύ κρίσιμη πληροφορία. Ο μέντορας που θα επιλέξεις και οι πληροφορίες που θα σου μεταδώσει θα κάνουν τη διαφορά ζωής και θανάτου είτε για εσένα προσωπικά είτε για ένα πρόσωπο που αγαπάς. Πως θα σου φαινόταν εάν οι “διασωστικές” πληροφορίες που έλαβες δεν είναι και τόσο διασωστικές ή δεν έχουν εφαρμοστεί στην πράξη ώστε να ελεγχθεί η αποτελεσματικότητά τους ή αποτελούν την προσωπική άποψη του μέντορα ή ακόμα χειρότερα να αποτελούν μία απάντηση πιεσμένη από τον μέντορα προκειμένου να μην αποδεχθεί ότι δεν γνωρίζει;

Αφού θέσαμε λοιπόν το ζήτημα και τη βάση αυτού, θα θέσουμε και τον μηχανισμό που μπορεί να βοηθήσει έναν άνθρωπο να επιλέξει τον κατάλληλο για αυτόν φορέα με έναν τρόπο απλό και κατανοητό ώστε να ξεπεράσει την ατελείωτη ροή πηλοφοριών αλλά και τις παγίδες του μάρκετινγκ.

Aναγνώρισε την αλήθεια σε ένα χάος πληροφοριών

Σήμερα, με την ατελείωτη ροή πληροφοριών και τη δύναμη του μάρκετινγκ, η επιλογή του κατάλληλου φορέα εκπαίδευσης μπορεί να φαίνεται σαν μία δύσκολη αποστολή. Κάθε εκπαιδευτικός οργανισμός προβάλλει τις καλύτερες πλευρές του, πολλές φορές καλύπτοντας αδυναμίες και στρεβλώνοντας την αλήθεια. Πώς μπορείς λοιπόν να καταλάβεις ποιος φορέας είναι πραγματικός, αξιόπιστος και ικανός να σου προσφέρει την εκπαίδευση που υπόσχεται;

1. Ερεύνησε τη διαφάνεια του οργανισμού

Το πρώτο βήμα είναι να ερευνήσεις τη διαφάνεια του φορέα. Υπάρχουν ανοιχτά δεδομένα για την πιστοποίηση των προγραμμάτων του; Οι εκπαιδευτές έχουν τη σχετική εμπειρία και κατάρτιση που δηλώνουν; Μία γρήγορη αναζήτηση στο διαδίκτυο, οι αξιολογήσεις από προηγούμενους συμμετέχοντες και οι μαρτυρίες τους μπορούν να αποκαλύψουν πολλά.

2. Κάνε τις σωστές ερωτήσεις

Όταν επικοινωνείς με έναν φορέα εκπαίδευσης, μην διστάσεις να κάνεις ερωτήσεις: Που γίνονται οι εκπαιδεύσεις; Οι εκπαιδευτές είναι αδειδοτημένοι να διδάσκουν τέτοια αντικείμενα και εάν ναι, από ποιον φορέα;  Υπάρχει Ιατρικός Διευθυντής που ελέγχει και πιστοποιεί την επιστημονική επάρκεια του προγράμματος; Η πιστοποίηση έχει νομικό αντίκρισμα; Πόσα χρόνια ο φορέας αυτός έχει επίσημη παρουσία στην εκπαίδευση; Οι εκπαιδευτές έχουν σχέση με τα επαγγέλματα υγείας ή όχι; Οι σωστές ερωτήσεις μπορούν να σε βοηθήσουν να ξεχωρίσεις την ουσία από το μάρκετινγκ.

3. Εξέτασε τις υποδομές και τον εξοπλισμό του οργανισμού

Ένας αξιόπιστος φορέας εκπαίδευσης δεν επενδύει μόνο στους εκπαιδευτές, αλλά και στις υποδομές του. Οι αίθουσες εκπαίδευσης είναι εξοπλισμένες με σύγχρονα μέσα; Προβλέπεται στις αίθουσες αυτές να πραγματοποιείται εκπαίδευση ενηλίκων; Υπάρχει επαρκής υλικοτεχνική υποστήριξη; Οι χώροι είναι ασφαλείς και καθαροί; Όλα αυτά δείχνουν το επίπεδο σοβαρότητας και επαγγελματισμού του φορέα.

4. Διάβασε κριτικές και μαρτυρίες

Μία καλή πρακτική είναι να διαβάζεις κριτικές και μαρτυρίες από ανθρώπους που παρακολούθησαν τα προγράμματα του φορέα. Οι εμπειρίες άλλων μπορούν να σου δώσουν μία πραγματική εικόνα για την ποιότητα της εκπαίδευσης.

5. Σύγκρινε τον φορέα αυτό με άλλους φορείς και εντόπισε τις διαφορές

Πολύ συχνά, μέσω του μάρκετινγκ, κάθε φορέας προσπαθεί να σε πείσει ότι προσφέρει την καλύτερη εκπαίδευση στην αγορά. Αυτή η τακτική είναι διαδεδομένη και δύσκολα μπορείς να την αποφύγεις. Εκείνο που μπορείς να κάνεις όμως, είναι να ερευνήσεις στο διαδίκτυο άλλους φορείς που παρέχουν την ίδια εκπαίδευση και να συγκρίνεις, εντοπίζοντας τυχόν διαφορές. Βέβαια μην ξεχνάς να συγκρίνεις όμοια με όμοια…

Ελπίζουμε με το άρθρο αυτό να δώσαμε μερικές χρήσιμες συμβουλές σε όλους εσάς προκειμένου όταν αναζητήσετε έναν φορέα εκπαίδευσης για την επιμόρφωσή σας στις πρώτες βοήθειες να κάνετε μία κατάλληλη για εσάς επιλογή βασιζόμενη σε πραγματικά δεδομένα και όχι σε μάρκετινγκ τρικ.

Αρθρογραφία από τον Αλέξανδρο Α Τουμπέλη, CEO & Διευθυντή Εκπαίδευσης της Meducation 

Κοινοποιήστε το άρθρο!